Германският производител на автомобилни системи и части ZF разкри плановете си да въведе нова система за разширяване на пробега на електрическите автомобили. Производството трябва да започне през 2026 г. Както в подобни случаи, става въпрос за бензинов двигател, който ще се включва, когато батерията на електрическия автомобил се изтощи.

"Въпреки че пробегът на електрическите леки автомобили вече е средно около 500 км, страхът от ограничения пробег все още засяга широк кръг купувачи при избора на следваща кола", казва д-р Отмар Шарер, старши вицепрезидент по изследвания и разработки в областта на технологиите за електрифицирани силови агрегати в ZF.

Системите за удължаване на пробега са по-добър избор пред традиционните plug-in хибриди, твърди ZF, защото са по-евтини за производство, изискват по-кратки цикли на разработка и използват по-прости вериги за доставки. Тъй като двигателят не задвижва директно колелата, той винаги може да работи с най-висока ефективност, намалявайки разхода на гориво и емисиите.

"Те представляват реална алтернатива на по-големите и следователно по-скъпи батерии или plug-in хибриди", убеден е Шарер.

Новият удължител на пробега на ZF се предлага в две версии: eRE и eRE+. Първият свързва електрически двигател с вграден преобразувател към планетарна скоростна кутия. Вторият добавя интелигентен съединител и диференциал, което позволява използването му единствено като генератор или като вторично задвижващо устройство. Мощността може да се регулира между 93 и 147 к.с. за eRE и от 93 до 201 к.с. за eRE+, в зависимост от предпочитанията на клиента.