Ford има партньорство с Volkswagen в Европа, където двете марки си сътрудничат по разработката на нови модели. По този начин Volkswagen придоби пикапа Amarok и ван Transporter T7 от Ford, а Ford от своя страна направи по-малкия ван Tourneo Custom и платформата MEB, върху която изгради електрическите си модели Explorer и Capri. "Форд" е толкова доволен от резултатите, че може би няма да спре дотук.
Ford определено има нужда от нови модели, тъй като напоследък не се представя много добре в Европа. Fiesta и Mondeo вече ги няма, Focus скоро ще се сбогува, оставяйки в портфолиото само SUV модели, ванове и Mustang. Електрическите модели също се провалят фундаментално, а Ford дори намали планирания производствен капацитет на Explorer и Capri.
Въпреки това, Мартин Сандер, ръководител на продажбите и маркетинга на Volkswagen, заяви в интервю за британския Auto Express, че сътрудничеството в областта на електрическите автомобили е много успешно и за двата производителя и че той "не изключва по-нататъшни бъдещи възможности за споделяне на технологии ". Сандер бе главен изпълнителен директор на Ford Европа преди година.
Според него, първата част от споразумението е позволила на VW да намали разходите за отделни произведени бройки. Което, казва той, е "нещо, което теоретично би могло да се повтори с втора серия по-малки, по-ефективни семейни автомобили".
Това означава, че в играта влизат по-малки електрически модели на Volkswagen, като ID.1 и ID.2. Volkswagen преди това обмисляше сътрудничество с Renault, по-специално с цел разработване на най-евтините малки електрически автомобили.
В крайна сметка можем да очакваме прераждането на Fiesta, построена на базата на Volkswagen ID.1 или ID.2. Производствената версия на ID.1 ще бъде базирана на нов вариант на платформата MEB, с предно задвижване. Електродвигателят ще е с мощност 70 kW и автомобилът може да ускори до максимална скорост от 130 км/ч. Германците не разкриват засега размера на батерията, но се очаква пробегът да бъде поне 250 километра.