General Motors е изобретил нова батерия, която значително ще намали цената на електрическите автомобили. 

Богатата на литий-манган клетка, разработена в сътрудничество с LG Chem, използва значително по-малко кобалт и никел от настоящите литиево-йонни клетки. Ще се произвежда в САЩ и ще се появи в големи пикапи и SUV модели на марката през 2028 г.

Катодът, богат на литий и манган (LMR), който GM разработва съвместно с LG от 10 години, ще намали цената на батериите на модели като Chevrolet Silverado EV, GMC Hummer и Cadillac Escalade с повече от 6000 долара, заяви смело пред Forbes Кърт Келти, вицепрезидент на GM по батерийните задвижвания. Тази батерия има почти същата автономност като богатите на никел литиево-йонни клетки, използвани в момента в повечето електрически коли, и е на конкурентна цена с по-евтините LFP (литиево-железен фосфат) клетки от китайски производители на батерии, които са по-тежки и предлагат по-малък пробег. Новите батерии са достатъчно издръжливи, за да се презареждат често, в продължение на поне осем години.

"Смятаме, че това е революционна батерия за електрическите големи автомобили. И наистина ще постави нови стандарти в този сегмент", казва Келти. Той е ръководил операциите с батерии в Tesla повече от 10 години, а преди това е работил за производителя на батерии Panasonic. „С батериите LMR можем да осигурим пробег от над 640 км на по-ниска цена."

Батериите LMR ще се произвеждат от Ultium Cells, съвместно предприятие между GM и LG Energy, в американските щати Мичиган и Охайо. Целта е повечето суровини като литий и манган да идват от доставчици извън Китай. GM също така планира да намали разходите за батерии, като премине към плоски "призматични" клетки, вместо традиционната цилиндрична форма. "Само това ще намали броя на частите в батериите с повече от 50%, което е от огромно значение", допълва Келти.

Използването на по-малко кобалт и никел, които струват съответно над 30 000 и 16 000 долара на тон, и повече манган, чиято цена е по-малко от 1000 долара на тон, би трябвало значително да увеличи продажбите на електромобили.