Dacia Duster се готви за рестарт с няколко нови характеристики по отношение на двигателите, задвижването на четирите колела и автоматичната трансмисия.

На пазара предстои появата на Duster пълен хибрид с атмосферен двигател и 155 к.с., заимстван от по-мощната версия на по-голямата му сестра - Dacia Bigster .

В момента не е известно дали новият пълнохибриден двигател със 155 к.с. ще замени настоящия 1,6-литров пълнохибриден със 140 к.с. или ще бъде комбиниран с него, но сигурно е, че скоростната кутия ще остане безсъединителна автоматична с множество режими.

В момента Duster със своя пълнохибриден двигател със 140 к.с. се предлага само с предно задвижване, както и Bigster със 155 к.с., но вече ще има и нов тип електрифицирано задвижване на всички колела, което добавя електрически мотор към задния мост, за да се получи мощна 4x4 версия.

В момента единственият Duster със задвижване на четирите колела е мекият хибрид 130 4x4 , който използва 1,2-литров трицилиндров двигател и класическата механична система за предаване на мощност и въртящ момент към четирите колела чрез карданен вал и диференциал.

Електрифицираната 4x4 система, първоначално разработена от Toyota за нейните хибриди, а сега предлагана и за Jeep Avenger 4xe и Alfa Romeo Junior Q4 (и двата меки хибрида), включва втори електрически мотор, разположен на задната ос, в допълнение към предния, който вече поддържа бензиновия двигател. Решение, което гарантира леки офроуд възможности без прекомерно увеличаване на теглото и разхода на гориво.

Ще има и наличие на лостчета за автоматично превключване на предавките зад волана на Duster, функция, която в момента не се предлага в нито една Dacia, продавана в Европа.

За първи път Duster ще има и адаптивен круиз контрол с функция Stop&Go, която позволява на водача автоматично да поддържа предварително зададена дистанция от автомобила отпред.