На 23 декември 2024 г. Nissan и Honda подписаха меморандум за разбирателство, за да проучат възможностите за потенциално сливане. Преговорите обаче не продължиха дълго - до 13 февруари 2025 г. Преговорите бяха официално преустановени, отчасти поради противопоставянето на Nissan да стане дъщерно дружество на Honda. Въпреки че двете компании продължават да си сътрудничат в областта на електрификацията и софтуера, пълно сливане не е възможно.
Преди сделката да се провали, председателят на Toyota Акио Тойода заяви в Лас Вегас през януари, че Nissan никога не се е обръщал към Toyota за "суперсливане". Според него това няма как да се случи, защото създаването на една-единствена мегакомпания вероятно би нарушило антитръстовите закони. Въпреки това, сега стана ясно, че Toyota се е обърнала към Nissan за евентуален съюз след неуспешното сливане с Honda.
Японският национален вестник "Майниши Шимбун" твърди, че ръководител на Toyota е обсъждал форма на партньорство с Nissan.
Toyota, най-големият производител на автомобили в света за пета поредна година, вече притежава акции в няколко японски автомобилни производители - 20% от Subaru, 5,1% от Mazda, 4,9% от Suzuki и 5,9% от Isuzu.