Китайският гигант CATL смело обяви 1500 км автономност на електрическите коли с новата си така наречена двухимична батерия до 2 години. Батериите Freedom Dual-Power предлагат архитектура с двойно захранване, която позволява комбинирането на химикалите в един пакет, за да се получи най-доброто от всяка от тях.
Как работи тази технология? Опаковката интегрира две независими енергийни зони, всяка от които е съставена от специфична химия. Първата зона се счита за основна и тя съдържа клетки, чиято химия съответства на ежедневните навици на употреба. Тази първа зона се поддържа от втора енергийна зона, която всъщност е LFP (литиево-желязна, фосфатна) батерия специално разработена, за да отговори на нуждите по време на дълги пътувания. Тя действа като вид удължител на обхват, който се възползва по-специално от самоформиращ се анод, увеличаващ енергийната плътност. И то не с малко: +50% по маса и +60% по обем . В резултат на това, тази втора зона претендира за плътност от над 1000 Wh/kg в сравнение с 384 Wh/l и 500 Wh/l за NMC клетките. така Freevoy Dual-Power предлага по-голям капацитет при същия обем.
Удвояването на енергийните зони е възможно само благодарение на двойното захранване на батерията, което управлява високото и ниското напрежение, така че да се гарантира стабилност и безопасност, дори в случай на пожар, тъй като CATL вече е разработила батерии, които вече не се запалват .
"Тази технология представлява фундаментална промяна в начина, по който подхождаме към границите на автономността на електрическите коли", обясняват от компанията. Този подход може да се приложи и към plug-in хибридите, така че да могат да минават до 400 км в 100% електрически режим . "Чрез комбиниране на две различни технологии за батерии в един пакет, ние сме в състояние да оптимизираме както високата мощност, така и възможностите за пробег", добавят от CATL.