Volvo Cars започна продажбите на най-новия си кросоувър XC70, който се произвежда и ще се предлага само в Китай засега. Моделът ще се предлагга само като plug-in хибрид, като забележителното е, че в най-високото си ниво на оборудване ще може да минава само на електричество до 180 километра.
XC70 е първият Volvo, базиран на новата платформа SMA. За задвижването това волво разчита на 1,5-литров бензинов турбодвигател със 163 конски сили, вече познат от редица модели на марките Geely и Lynk&Co. Максималната скорост на Volvo XC70 е 180 км/ч.
В базовата си версия кросоувърът ще получи литиево-железно-фосфатен батериен блок от CATL. Теглото му е 189 кг, капацитетът е 21,22 киловатчаса. С разредена батерия колата ще изразходва 5,85 литра гориво на 100 км.
По-скъпото Volvo XC70 ще получи никел-манганово-кобалтова батерия с капацитет 39,63 киловатчаса. Тя ще осигури по-голяма автономност в електрически режим - до 180 километра. Когато обаче зарядът се изчерпи, разходът на гориво ще бъде по-висок - 6,55 литра на сто. Това се дължи на по-голямата маса на батерийния пакет, която е 243 кг.