ВMW публикува снимки на камуфлажен прототип на новия iX3 и разкри някои подробности за технологията, която стои зад обещаващия електрически SUV.
Новият iX3 няма да има почти нищо общо със сегашния X3 с двигатели с вътрешно горене, пуснат на пазара миналата година. Той ще бъде част от това, което BMW нарича Neue Klasse, име, което се отнася до голямата революция, която марката преживява през 60-те и 70-те години на миналия век .
BMW обещава пробег до 800 километра както за новия iX3, така и за бъдещия седан с размерите на Серия 3. За сравнение, настоящият iX3 вече спира доста под 500 километра. 800-волтова технология се използва и за новите модели, която би трябвало да позволява бързо зареждане до 400 kW.
Това се отнася за задвижването на четирите колела и двата новоразработени двигателя, оборудвани с варианта 50 xDrive. Ще има и други версии, а вероятно и избор от батерии с различен капацитет. Новият електрически iX3 ще получи панорамен iDrive, който прожектира данните за шофирането за водача в долната част и по почти цялата ширина на предното стъкло, а в най-дясната част и информация за пътника, ако желае.

Централно е разположен и сензорен екран със софтуер Operating System X, както и изкуствен интелект, който вече има формата на паралелограм. Head-up дисплеят също е напълно нов, а бутоните на волана светват, когато се използват.
BMW обещава още при представянето си в Германия по-ефективни ADAS системи и нов асистент за изпреварване, който ще позволи значително по-високо ниво на автономно шофиране. С асистента за магистрали и градове има и "помощ" при вземане на остри завои и кръгови кръстовища, а колата дори спира автоматично на червен светофар. Това е отчасти възможно благодарение на това, което BMW нарича "Сърцето на радостта" - вид супермозък, който "регулира" различни функции (задвижване, кормилно управление, спиране и т.н.) и работи изключително бързо.
BMW iX3 ще бъде представен официално на салона в Мюнхен и ще бъде пуснат на пазара до края на годината.