Kaufland и Българската педиатрична асоциация у нас стартират национална кампания, насочена към подобряване на хранителните навици в семействата
Ритейлърът пуска на пазара 3 нови сезонни предложения „Брей" – бейби спанак, броколи и розови домати
Над 30% от 7-годишните деца у нас са със затлъстяване. Този висок процент поставя страната ни на 3-то място сред всички страни в ЕС в тази възраст по данни на Националния център по обществено здраве и анализи.
С оглед на тази тревожна статистика Kaufland България стартира национална кампания с подкрепата на Българската педиатрична асоциация. Тя е насочена към преодоляване на този проблем чрез популяризиране на значението на добрата храна.
Кампанията „Значението на добрата храна" цели да идентифицира проблема със затлъстяването на децата в училища възраст, като предложи алтернативи за преодоляването му – разнообразна храна и сезонни български плодове и зеленчуци.
Kaufland България предлага голямо разнообразие от плодове и зеленчуци – над 320 вида, като в последните години приоритет е увеличаването на дела български и сезонен асортимент. В началото на лятото компанията представя 3 нови сезонни продукта под собствената си марка „Брей!" – бейби спанак, броколи и розови домати.
„За нас родното производство не е просто цел, а мисия и отдаденост. Постоянно се стремим да увеличаваме броя на местните продукти, а колкото по-рано децата изградят навици за консумация на плодове и зеленчуци, толкова по-траен ще е ефектът. Kaufland е ангажиран с мисията да предлага сезонни и качествени продукти и да насърчава техния избор. Като залагаме на регионални доставчици, подкрепяме местната икономика и намаляваме въглеродния отпечатък от транспорта, за да пазим околната среда." подчерта Красимир Белчев, ръководител категория „Плодове" в Kaufland България.
През 2024 г. Kaufland България е реализирала над 53 млн. кг плодове и зеленчуци от местни доставчици, а целта за 2025 г. е този обем да нарасне до 57 млн. кг. Освен гарантирано изкупуване чрез договори, Kaufland прилага многостепенен контрол на качеството на плодовете и зеленчуците от собствената марка „Брей". Той започва от контрол при засаждане, зреене и бране до лабораторни тестове и международни сертификати като GLOBAL G.A.P и GRASP.
В рамките на събитието д-р Паолина Анимирова от Българската педиатрична асоциация представи анализ на водещите хранителни рискове при децата в училищна възраст, включително случаи на емоционално хранене, булимия и анорексия в ученическа възраст, повлияни от социалните мрежи и идеализирани образи. Тя подчерта значението на балансираното хранене, включващо прием на:
60% въглехидрати с бавно усвояване (пълнозърнести продукти, картофи, ориз, бобови храни);
Около 30% мазнини, предимно ненаситени (ядки, маслини, семена, риба);
10–15% протеин (месо, риба, яйца, бобови култури, млечни продукти).
„Хранителното поведение се формира от най-ранна възраст и родителите, и училищата имат ключова роля. Превенцията започва у дома, с цветно поднесена чиния, балансирана храна и семейна вечеря.", каза още д-р Анимирова.
Кампанията „Значението на добрата храна" идва в продължение на общите усилия на ритейлъра и Българската педиатрична асоциация за популяризиране на темите, свързани с храненето от най-ранна детска възраст. Двете организации имат съвместна видеопоредица, посветена на особеностите в храненето от отглеждането на бебето през първата година. Всички серии можете да намерите тук.