Ново проучване, базирано на данни от повече от 10 000 електрически коли твърди, че батериите могат да издържат 20 или повече години без проблеми, т.е. по-дълго, отколкото средностатистическият автомобил с бензинов или дизелов двигател се използва.

Данните, събрани от британската компания Geotab, специализирана в телематиката и анализа на автопарка, показват, че батерийните системи в електрромобилите се износват средно само с 1,8% годишно. С други думи, след две десетилетия употреба, возилото на ток запазва около 64% ​​от първоначалния си капацитет и пробег на батерията. Проучването разкрива също, че процентът на пълна повреда на батерията в по-новите електрически автомобили е по-малък от 0,5%.

Разбира се, деградацията не е напълно равномерна. Най-големият спад в капацитета се наблюдава през първите години на употреба, след това темпото му се забавя, а към края на живота му отново се ускорява. Освен възрастта, важен фактор е и климатът. Високите температури ускоряват деградацията, поради което се препоръчва паркиране на сянка, особено при зареждане.

Технологията също помага в това. Повечето по-нови електрически автомобили имат усъвършенствани системи за охлаждане и отопление на батериите, които поддържат оптимални работни температури. Но дори и с тези системи, твърде честото използване на бързо зареждане с постоянен ток може леко да увеличи скоростта на разграждане в сравнение с по-бавното зареждане с променлив ток.