Европейският съюз подготвя нови промени в правилата за сертифициране на plug-in хибриди (PHEV), които комбинират електрически мотор и двигател с вътрешно горене и могат да се зареждат от електрическата мрежа.
Новите разпоредби целят да преразгледат начина, по който се изчисляват емисиите на CO2 от тези коли, за да се получат резултати, по-близки до реалните условия. За разлика от предишната методология, която се основаваше на оптимални условия и предполагаше често зареждане на батерията, Европейската комисия планира да използва данни от телеметрия в реални условия.
А те показват, че много шофьори зареждат своите PHEV модели много по-рядко от очакваното, което води до по-честа употреба на бензиновия двигател и по-високи емисии.
В резултат на това средните емисии на CO2 биха могли почти да се удвоят, което да доведе до загуба на статута на "зелено превозно средство" за plug-in хибридите. В някои страни от ЕС това автоматично означава загуба на държавни субсидии за покупка, както и на данъчни облекчения.
Освен това, те вече няма да се считат за "чисти" в квотите на производителите, което може да доведе до големи финансови санкции за автомобилните компании.
Автомобилната индустрия вече изрази загриженост. Производителите посочват, че PHEV моделите са ключова преходна стъпка между конвенционалните и изцяло електрическите коли. Те често се използват само на електричество в градски условия, а съвременните модели предлагат до 100 км електрически пробег с бързо зареждане.
Производителите призовават Европейския съюз да вземе предвид както икономическите, така и социалните последици, а не само лабораторните данни.