След като направи анализ на повече от 1400 вида продукти компанията DataWeave стигна до извода, че скоростта на повишаването на цените на продукти, внесени от Китай и продавани в американския уеб сайт Amazon, е по-висока от инфлацията като цяло в САЩ. Това доказва, че митническата политика на САЩ е започнала да нанася удар върху американските потребители, съобщи КМГ.

Ройтерс съобщи, че от януари до средата на юни цените на повече от 1400 китайски продукти, продавани в Amazon, са се повишили с 2,6%, което надвишава инфлацията в САЩ за месец май. Повишаването на цените на тези продукти се ускорява от май, което доказва, че тарифната политика на Тръмп оказва влияние върху потребителите. Според данни на американския Федерален резерв и DataWeave се наблюдава и тенденция за повишаване на цените на продуктите в страната.