Huawei подаде патентна заявка за твърдотелни батерии, които биха променили света на електромобилите. Клетките, чиито сулфидни електроди имат добавен азот, за да се намалят страничните ефекти, скъсяващи живота им, имат енергийна плътност от 400-500 Wh/kg, се казва в заявката, или три пъти повече от тази на настоящите конвенционални клетки.

Huawei смята, че това би позволило на типичен седан от среден клас да измине 3000 км с едно зареждане, а зареждането до 100 процента би отнело само пет минути.

Ако тези намерения на кетийския технологичен гигант се сбъднат, по-реалистично е да се очаква, че бъдещите електрически автомобили ще намалят теглото си чрез инсталиране на по-малки батерии и че пробегът може да бъде около 1000 км в реални условия.