Домашният контакт е предназначен за други цели и може да бъде опасен, когато е изложен на постоянно натоварване от електрически автомобил.

Германският автомобилен клуб (ADAC) подчертава, че обикновените контакти могат да бъдат натоварени с максимален номинален ток от 16 ампера само за ограничено време. Когато обаче електрически автомобил се зарежда с часове, кабелите са непрекъснато изложени на силно износване: повишено съпротивление в електрическата верига може да възникне поради процеса на стареене на контактите, в точките на свързване в захранващата линия или поради неправилен монтаж.

В крайна сметка това може да доведе до прегряване и дори пожар. За да се намали този риск, токът на зареждане трябва да бъде ограничен до 10 ампера или по-малко.

С мощност на зареждане от само 2,3 kW, зареждането на електрически автомобил може да бъде изпитание за търпение. Кола с капацитет на батерията от 50 kWh се зарежда напълно за повече от 20 часа.

Допълнителна стенна кутия с мощност 11 kW може да свърши същата задача за по-малко от пет часа.

Освен това между 10 и 30 процента от енергията се губи при зареждане от домашен контакт, което ще се усети върху сметката за ток.