Китайската фирма за кукли Лабубу очаква увеличение на печалбата с поне 350%.

Базираната в Пекин компания заяви, че  приходите са се увеличили повече от три пъти, пише Би Би Си.

Борсова стойност на фирмата надхвърля 40 млрд. долара (31,6 млрд. паунда), също така заяви, че рентабилността се е повишила благодарение на по-голямото признание на марката в световен мащаб и контрола на разходите.

Колекционерите са обсебени от вирусно разпространените кукли Лабубу - измислени елфски същества с редица назъбени зъби - които се изсипаха от рафтовете и предизвикаха дълги опашки в магазините по целия свят.

Pop Mart е най-известен с продажбата на играчки в „слепите кутии" - вид опаковка, която крие съдържанието си, докато не бъде отворена. Маркетинговата тактика е критикувана за насърчаване на поведение, подобно на хазартното, и за натрапчиво купуване.

Пуснатите на пазара през 2019 г. кукли Лабубу помогнаха на компанията да се превърне в голям търговец на дребно, който управлява повече от 2000 вендинг машини и магазини по целия свят.

През 2020 г. Pop Mart започна да продава акциите си на фондовата борса в Хонконг. Борсовата оценка на компанията е скочила с почти 600% през последната година.

Партньорствата на Pop Mart с големи имена като Coca-Cola и манга франчайза One Piece също повишиха популярността на Лабубу по света.

През юни продажбите на Лабубу в САЩ са се увеличили с 5000% в сравнение с предходната година, според оценки на фирмата за капиталови проучвания M Science.

„Не съм виждал подобно нещо от други компании за играчки", казва старши анализаторът на M Science Винчи Жанг пред BBC.

Той добави, че компанията има огромен потенциал в САЩ, където разполага с малко под 40 магазина в сравнение с около 400 в Китай.

Манията за купуване създаде процъфтяващ пазар за препродажба, на който куклите, продавани първоначално за около 10 долара, могат да достигнат до стотици долари.

През юни на търг в Пекин една кукла Лабубу в човешки размер беше продадена за 150 000 долара.

Популярността на Лабубу подхранва и бум на фалшификатите, често наричани кукли Лафуфу.

През юни китайските власти конфискуваха повече от 46 000 фалшиви играчки Лабубу, тъй като се борят с нарастващия черен пазар на кукли.