След повече от 20 години на пазара, Porsche потвърди появата на изцяло електрическа версия на Cayenne. 

Първият поглед към възможностите на новия електрически SUV бе пред публиката на тазгодишния Фестивал на скоростта в Гудууд, където прототип демонстрира някои от ключовите му технологични иновации.

Една от най-значимите нови характеристики е системата Porsche Active Ride. Това е активно шаси, което поддържа каросерията на автомобила перфектно нивелирана дори по време на динамични маневри като рязко спиране, завиване и ускорение. Системата осигурява безупречна връзка с пътя чрез балансирано разпределение на натоварването върху колелата. "Porsche Active Ride значително разширява диапазона между динамика на шофиране и комфорт в новия Cayenne", каза Михаел Шацле, вицепрезидент на продуктовата линия Cayenne.

Porsche доказа, че не става въпрос само за комфорт на изкачването на хълма в Гудууд. Прототипът постигна време от 31,28 секунди, но още по-впечатляващи са данните за ускорението: той измина първите 18,3 метра от стартовата линия само за 1,94 секунди, резултат, който се постига там само от състезателни едноместни автомобили със слик гуми. 

От сега е ясно, че електрическият Porsche Cayenne ще има мощност от почти 1000 конски сили и ще може да тегли товар до 3,5 тона.

Базовият модел би трябвало да има мощност от около 400 к.с., по-мощната S версия с около 600 к.с., докато флагманът на гамата, Turbo версията, би трябвало да има почти 1000 к.с., което го прави един от най-мощните SUV-ове на пазара. Целевият пробег с едно зареждане на батерията е около 600 километра, според Autocar.

Очаква се най-мощната Turbo версия да ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от три секунди. Максималната скорост на всички версии вероятно ще бъде електронно ограничена до 250 км/ч. Всички версии ще бъдат оборудвани с активни амортисьори и независимо окачване, докато топ моделите най-вероятно ще имат и система за завиване на задните колела, за да се подобри пъргавината при ниски скорости и стабилността при по-високи скорости.