Автомобилният свят се сбогува с един от най-влиятелните, но и най-скромни дизайнери на ХХ век - Ерколе Спада.
Италианецът почина на 88-годишна възраст, оставяйки след себе си наследство, което оформи визуалната идентичност на множество марки, от Aston Martin до BMW.
Роден през 1937 г. в Ломбардия, той започва кариерата си в Zagato, където става главен дизайнер в началото на 60-те години на миналия век. През този период той създава икони като Aston Martin DB4 GT Zagato, Alfa Romeo TZ и SZ, Lancia Fulvia и Flavia Sport, винаги ръководен от принципите на аеродинамичната "отрязана опашка" (coda tronca), която се превръща в негова запазена марка.
След Zagato, през 1969 г. той се премества в Carrozzeria Ghia, където проектира редкия Ford GT70. Следва кратък престой в Audi, а през 1976 г. преминава в BMW, където работи с Клаус Луте за създаването на визуалната идентичност на E32 7 Series и E34 5 Series, два автомобила, които дефинират бизнес лукса в края на 80-те и началото на 90-те години.
След завръщането си в Италия през 1983 г., Спада поема дизайнерския отдел на института I.D.E.A. Там той проектира ключови модели за групата Fiat. Сред тях са Tipo, Tempra, Lancia Dedra, Alfa 155 и накрая Alfa Romeo 166.
През 1992 г. се завръща в Zagato и създава Ferrari FZ93, базиран на Testarossa, и други експериментални автомобили за Aston Martin и Ferrari. Последната глава от кариерата му започва през 2006 г., когато основава студиото Spadaconcept със сина си Паоло.
Плод на този период са екзотичните спортни автомобили като SVS Codatronca TS и Codatronca Monza, които преосмислят неговата собствена дизайнерска философия от 60-те години на миналия век.