Mazda е подала патентна заявка за нов тип двигател с вътрешно горене. Вместо стандартния четиритактов двигател, това е шесттактов двигател, който е значително по-сложен.
В сравнение с конвенционалния четиритактов двигател, се използват два допълнителни такта за отделяне на водорода и въглерода от бензина.
Следователно двигателят може да работи само с водород, което би трябвало да намали емисиите, съобщава сайтът Carbuzz. Използвайки топлината на двигателя и специален катализатор, той може да "създаде" водород, за да задвижва автомобила напред, докато въглеродът се съхранява и може да бъде изхвърлен по-късно по време на обслужване.
Двигателят може да съхранява само малко количество водород. Ако водородът свърши, колата работи на бензин както обикновено, но след това произвежда същите емисии като обикновен двигател.
Не е ясно дали този мотор някога ще стане реалност, но ако това се случи, вероятно ще бъде значително по-скъп за производство от обикновен бензинов двигател поради сложността му. Съществува и въпросът колко ефективен би бил всъщност.
