Mercedes-Benz постигна голям успех, след като EQS, оборудван с батерия с твърд електролит, измина огромно разстояние с едно зареждане. Германците са разработили батерия, с която големият EQS може да измине 1200 километра. Те доказаха това, като караха без прекъсване от завода на компанията в Щутгарт до шведския Малмьо. В крайна сметка в батерията останаха над десет километра пробег.

"Батерията с твърд електролит е истинска революция в електрическата мобилност. Чрез успешното шофиране на EQS на дълги разстояния, ние показваме, че тази технология дава резултати не само в лабораторията, но и на пътя", казва Маркус Шефер, ръководител на отдела за развитие в Mercedes.

Батерията с твърд електролит.
Батерията с твърд електролит.

Екипът с автомобила пое по магистрала A7, която стига чак до Дания. Това е най-дългата магистрала в Европа, простира се на почти 1000 километра. Пристигайки в Копенхаген, мерцедесът мина през моста Йоресунд,, за да се озове в Малмьо.

Новата батерия е разработена вътрешно в Щутгарт и в завода на Mercedes за Формула 1 във Великобритания. Смята се, че технологията скоро ще бъде готова за масово производство и ще бъде стандартна за всички автомобили на Mercedes около 2030 г.