Словашкият дизайнер Йозеф Кабан, който проектира Bugatti Veyron, даде напълно нова насока на някои модели на Audi, всичките коли на Skoda от последното десетилетие, а по-късно подписе договор зе избрани BMW модели, се присъедини към концерна SAIC едва миналата година. И вече има зад гърба си първия си китайски сериен проект. Това е луксозният плъгин хибрид Roewe M7 DMH.
Седанът Roewe M7 DMH освен с вида си на класическа лимузина привлича преди всичко с производителността си. Под капака той съчетава 1,5-литров бензинов двигател със 110 к.с. с електрически мотор със 184 к.с. Цялото устройство се захранва от литиево-желязо-фосфатна (LFP) батерия с капацитет 19,7 кВтч. Тази plug-in хибридна система позволява на седана да предложи до 160 км автономност в 100% електрически режим.

Още по-впечатляващ е обявеният общ пробег - 2050 км. Тази цифра все пак идва от китайския хомологационен цикъл CLTC, който е по-оптимистичен от европейския WLTP. Реално колата ще може да мине над 1500 км с едно зареждане, което също е рекорд за plug-in хибриден автомобил.

Може би най-изненадващото е обявената цена. В Китай Roewe M7 DMH започва от 97 800 юана или около 11 700 евро! Агресивна цена, която поставя този модел на нивото на европейски икономичен градски автомобил, докато характеристиките са като на седан от висок клас.
Засега този M7 DMH остава запазен за китайския пазар, но най-вероятно ще има и износ за Европа и САЩ, където колите с голям пробег са високо ценени.