Регистрациите на електрически автомобили на европейските марки се увеличават на Стария континент, за сметка на китайците и американците, които отчитат загуби.
Tesla Model Y стана най-продаваният автомобил в света през 2023 г. и в Европа Но оттогава мина много време. В сравнение с първата половина на миналата година пазарният дял на Tesla е спаднал с почти осем процента. Tesla има сравнително старо портфолио, докато средната възраст на 21-те електрически модели на Volkswagen Group е 3,1 години.
Китайските автомобилни производители и техните европейски марки също не се представят добре. Групата Geely, която включва Volvo и Polestar, имаше над девет процента дял от пазара на електромобили през първата половина на миналата година, но тази година е с три процентни пункта по-малко. SAIC, която представлява основно MG в Европа, също е в по-лоша позиция. В техния случай делът ѝ се е свил с 2,5 процента. Smart, която е наполовина собственост на гореспоменатия Geely, е в подобна ситуация.
Спадът обаче не засяга всички автомобилни производители от втората най-населена страна в света. BYD, практически единственият частен китайски производител на автомобили (останалите са изцяло или частично държавни), се е подобрил от 1,9% на 3,5% на годишна база.
Най-голямото увеличение обаче е отчетено от Volkswagen Group, водено не само от водещата немска марка, но и от Skoda, един от най-големите продавачи на електрически автомобили в Европа. Немската група се е подобрила с почти десет процента и с 28,6% дял е на върха на пазара в Европа.
Данните от JATO Dynamics не включват конкретни японски автомобилни производители, а само числата като цяло. Делът на марките от този автомобилен гигант е спаднал от 4,3% миналата година до едва 3 процента.