Porsche Cayenne вече е електрически SUV и става на-мощното порше в историята на марката. Кросоувърът разполага с цели 1156 к.с. мощност, ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди и зарядна мощност до 400 kW, както и пробег до 642 километра. Освен това този електромобил воче може да се зарежда и без кабел с иновативна "плочка" на асфалта.
Изцяло електрическото семейство Cayenne първоначално се състои от два модела: Cayenne Electric и Cayenne Turbo Electric. И двата със задвижване на всички колела и оборудвани с електронно Porsche Traction Management.
Cayenne Turbo ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди, от 0 до 200 км/ч за 7,4 секунди и достига максимална скорост от 260 км/ч. Тази мощна електрическа производителност е постигната благодарение на новоразработена задвижваща система, която развива до 1156 к.с. и до 1500 Nm въртящ момент при активиране на Launch Control.
Вариантът Turbo разполага с директно маслено охлаждане на електродвигателя на задния мост, за да осигури висока непрекъсната мощност и ефективност. Това е иновация от моторните спортове.
В нормален режим на шофиране са налични до 630 kW (857 к.с.). Чрез функцията Push-to-Pass могат да се активират допълнителни 130 kW 176 к.с. за 10 секунди с натискане на бутон. Базовият модел Cayenne има 408 к.с. при нормална работа и 442 к.с. и 835 Nm въртящ момент с Launch Control. Ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди и може да достигне максимална скорост от 230 км/ч.
Cayenne Electric предлага и водещи показатели за рекуперация на енергия, постигайки нивата на Формула E с до 600 kW рекуперативна мощност. В ежедневието около 97% от всички спирачни операции могат да се извършват изцяло от електродвигателите. Механичните фрикционни спирачки рядко се нуждаят от намеса. За Cayenne Turbo, като опция, за този случай се предлага и Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
В сърцето на изцяло електрическите модели Cayenne е новоразработената високоволтова батерия с капацитет 113 kWh, която се възползва от двустранно охлаждане за оптимално управление на температурата. Това води до комбиниран пробег по WLTP до 642 км за Cayenne Electric и до 623 км за Turbo. Благодарение на своята 800-волтова технология, Cayenne се зарежда с DC зарядна мощност до 390 kW, а при специфични условия дори до 400 kW. Състоянието на зареждане може да се увеличи от 10 до 80 процента за по-малко от 16 минути, а енергия за пробег от 325 км (Cayenne) или 315 км (Cayenne Turbo) може да се добави в рамките на 10 минути.
Cayenne Electric е и първото Porsche, което опционално поддържа индуктивно зареждане, което представлява система, която зарежда от разстояние с мощност до 11 kW. Всичко, от което се нуждае Porsche Wireless Charging, е потребителят да паркира над подова плоча. След това процесът на зареждане започва автоматично.
