BMW направи сериозен опит за лидерство при електромобилите,, след като новият iX3 успя да измине повече от хиляда километра без нито едно зареждане на батериите в реални условия. Това е първият сериен модел, базиран на архитектурата Neue Klasse, който отваря нова глава за марката и е предназначен да постави стандарт за целия пазар на електрически коли.
Кросоувърът тръгна от завода в Гьор и измина 1007,7 километра до Мюнхен, като пристигна с още с малко оставащо количество заряд. За да постигне максимална ефективност, екипът на BMW се въздържа от използването високоскоростни магистрали по маршрута, а след Виена изключи климатика и мултимедията, за да намали разхода на ток. Това превръща шофирането в икономично, а не в типично пътуване, но ясно показва какво може да направи хардуерът, когато всеки ват е вложен в работа.
Въпреки че iX3 официално обещава до 800 километра по цикъла WLTP, експериментът предполага, че пробегът в реалния свят може да се удължи много по-дълго при подходящи условия.
Благодарение на своята 800-волтова система, електромобилът може да се зарежда с мощност до 400 kW, което го поставя сред най-добрите в това отношение за бързо пълнене.
