Ще трябва да се присъединя към (негативната) обща оценка. На първо място той не съответства на закона за публичните финанси и министър Петкова сама го заяви, може би на принципа признат грях, половин грях. Например по отношение на разходите и структурния дефицит. Целта за структурния дефицит е да бъде до 1% от БВП, а той е планиран на 3 и повече.
Пролемът на този бюджет е твърде раздуата разходна част. Тази година е рекорден - 46% от БВП. Това се дължи на политиката от последните години - социални разходи, пенсии, социално подпомагане, увеличаването на заплатите на бюджетните служители и много голямата издръжкса. Тези неща са много трудни за ограничаване, защото след като веднъж е дадена пенсията или заплатата е много трудно да бдат намалени. А после правителството се чуди как да покрие тези разходи.
Според него бюджетът е с изключително "оптимистично планиране", особено в частта за ДДс. За тази година е бил предвиден ръст с 1/3. Неизпълнението за догодина вероятно ще бъде с над 3 млрд. лева. За догодина пък са планирали ръст от 35% и то няма да бъде изпълнено въпреки плановете им за по-засилен контрол и въвеждане на СУПТО. То няма как да бъде приложено и въведено в рамките дори на първото тримесечие на 2026 г. Този процес е служен и скъп и вероятно няма да покрие вложените от бизнеса разходи.
