Volkswagen затваря още една важна глава от своята електрическа история. В Дрезден известната стъклена фабрика прекратява производството на ID.3 . Заводът, който години наред е служил като витрина за най-престижните модели на Volkswagen, а след това и за електрическа мобилност, вече няма да произвежда автомобили за първи път от откриването си, но няма да бъде напълно затворен.
В момента във фабриката работят около 250 души, а що естанат около 155. поне засега.
За съкратените работни места VW е подготвил необичаен финансов стимул. На служителите, които се съгласят да се преместят във Волфсбург, на около 300 километра на запад, се предлага бонус от 30 000 евро. Това е щедра сума, която би трябвало да улесни преместването, но и да изпрати послание, че концернът все още се опитва да избегне принудителни съкращения. Реакцията на служителите обаче не беше такава, каквато ръководството може би е очаквало, и на вътрешна среща обявяването на бонуса беше посрещнато със освирквания и неодобрение. За мнозина преместването не е само въпрос на пари, но и на семейство, условия на живот и дългосрочна несигурност.
Volkswagen иска да превърне стъклената фабрика в иновационен кампус в сътрудничество с Техническия университет в Дрезден. Планът е мястото да се фокусира върху изследвания в областта на изкуствения интелект, микроелектрониката, разработването на чипове, роботиката и кръговата икономика. Приблизително половината от пространството ще се използва от университета, докато VW ще участва чрез изследователски проекти.
На останалите работници, които остават във фабриката, е гарантирана заетост поне до 2030 г., а от началото на 2026 г. те ще бъдат включени в колективния трудов договор на Volkswagen, което би трябвало да доведе до по-добри заплати и условия на труд.
