София, кв. Борово, месец юли 2016 г. Както всяка година по това време пристигат изравнителните сметки за парно. Топлинният счетоводител ни е информирал със съобщение на входа, че индивидуалните справки за потреблението са предадени на домоуправителя Димитров от третия етаж. Качваме се, звъним, обаче заминали в провинцията. Знаем, че ако имаме възражения или корекции, сроковете за това започват да текат.

Клиенти сме на фирма Техем. Докато звъним в колл центъра и изчакваме, влизам в сайта на фирмата. Чета, че можем да си видим напълно безплатно изравнителната сметка за тази и предходни години на клиентския портал. Затварям телефона, вече не искам да говоря с оператор. Регистрирам се в портала на Техем с абонатния номер и имената на титуляра по партидата към топлофикация (тази информация открихме на последната фактура, получена от „Топлофикация София“).

Първото меню е проверка на сметка, кликам, избирам отоплителен сезон 2015/2016 и виждам индивидуалната справка за отопление и топла вода за нашия имот. Даже и втора страница – справка за потреблението по месеци. И изненада – доплащане за топла вода.

Предполагахме, че сме изпуснали датите за посещение. Поглеждам по-детайлно: „срок за рекламация по отчет на уреди – 30 дни от датата на получаване на справката“. Знаехме си, че имаше някакъв срок! Уредите по радиаторите са отчетени дистанционно – това поне добре. Звъним на колл центъра отново, този път изчакваме да ни свържат и заявяваме допълнителен отчет на водомера. Докато говоря с оператора виждам, че на портала на Техем съм можела да проверя графика за отчет, който пропуснахме, както и дори да монтирам водомер с дистанционен отчет, за да не се налага осигуряване на достъп. Заявих нов отчет за следващата седмица, все пак имаме 30 дни срок за това.