Повечето фирми, които желаят да укрепят своите позиции на пазара, не подминават възможността да използват услугите на маркетингови специалисти. Маркетинговите изследвания са важна и неотменима част от бизнес проектите, които съставят средните и по-големи търговски предприятия. Те се нуждаят от план, според който да осъществяват своето развитие, поне в следващите няколко години.

Сред различните маркетингови похвати, които са достояние на уважаваните фирми, са и услугите на „тайните клиенти“. Именно тайните клиенти съумяват да анализират дейността на фирмите, в течение на работния процес, съблюдавайки неговите механизми. Дейността на тайните клиенти е свързана с удостоверяване на актуалните възможности и знания, които притежават служителите на компанията.

Но, за да се извърши по-добра оценка и анализ на актуалното състояние на отделните фирми е необходимо много повече от посещението на определен „таен клиент“. Не трябва да се забравя, че тайните клиенти понякога подхождат чисто субективно, когато трябва да извършат оценяване на компания и търговско предприятие.

За да се редуцира възможността от некоректно оценяване е създаден проект, който непрекъснато набира популярност, особено в последните години. Това е проектът, наречен „Телефон на тайния клиент“, който изследва всеки отделен аспект от дейностите на съответните компании.

Проектът „Телефон на тайния клиент“ се основава на методите, които иначе се използват и от други маркетингови специализирани организации. В този проект се включват и похватите на кол центровете, както и маркетинговите анализи, които са базирани върху отговарянето на детайлни въпросници за дейността на фирмите.

Този вариант е доста популярен, най-вече заради доверието, което фирмите проявяват към изследвания, които са съсредоточени върху интернет проучванията. Процентът на компании, които са готови да заложат на подобни изследвания е над 80 %. Освен това, маркетинговите специалисти са установили, че около 20 % от компаниите, които развиват дейността си на пазара за продукти и услуги, се характеризират, като не толкова коректни и надеждни.