Емил Алфандари: Отворих ресторанта заради страстта към добрата храна

Ресторант "33 Гастронавта" се намира на ул. "Асен Златаров" 14 в София. Създаден е преди две години и половина от Емил Алфандари и съпругата му. Клиентите го предпочитат заради интересната авторска кухня. Заведението е на мястото на един от първите частни ресторанти у нас. Той е с добра слава, а стремежът на сегашните собственици е да продължат тази традиция.
Собственикът е и главен готвач, с дългогодишен опит в кухни по света - работил е в САЩ и Европа и големите ресторанти и вериги в София. Така идва и идеята за собствен ресторант с различна концепция.

- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?
- Страстта към добрата храна е причината да стартираме с този бизнес. Искахме да създадем място, където хората да получават добра храна, от качествени продукти. Ние не сме нито изцяло вегетариански, нито изцяло месен ресторант. Имаме достатъчно и от двете. Събрали сме доста предложения и за едните, и за другите вкусове. Почти всички ястия в нашето меню са авторски.

- Кое е това, което най-много ви мотивира?

- Нашата мотивация изцяло се определя от добрата храна. Искаме да развиваме колкото се може повече страстта си и да привличаме хората, които харесват добрата храна. Затова избрахме и това име - "33 Гастронавта". Гастронавт означава любител на добрата храна. Желанието ни е да привличаме хората, които обичат да мислят за храната си и да правят добър избор с нея.

- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?

- Най-важните хора за бизнеса ми са съпругата ми и персоналът. Съпругата ми се занимава с всичко, което не е свързано с храната - маркетинг, реклама, тя е и управител. Естествено, от нея черпя и вдъхновение. Персоналът ни се състои от 13 много млади хора, които са и доста интересни. Те са предприемчиви, харесват храната и се стремят към нещо ново. С това печелим. Всички си обичат работата и обичат това, което правят. Почти всички са от самото начало - откакто отворихме, почти не сме сменяли екипа.

- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?

- Авторската кухня е едно предизвикателство и за нас, и за клиентите ни. Голяма част от тях не са свикнали на авторска кухня и нещата им изглеждат странни. Гледаме да покажем, че не са странни, а по-скоро приятни и това са различни комбинации на вкусове. Има хора, които са традиционалисти, но дори и за тях имаме по нещо в менюто. Може да е странно написан в менюто, но всъщност е обикновен продукт плюс нещо от нас.

- Какво научихте за тези години като предприемач?

- Научих се да работя с хора и с фирми и да успявам да оцелявам на пазара. Участваме в различни фестивали. Печелим някаква идентичност, освен прекрасните рецепти сме и на много приятно място, градината и уличката ни допълват цялото преживяване. Трябва да се върви напред и да се следват идеите, да не се отказва човек въпреки трудностите, защото те са много.

- Как си представяте своя бизнес след 5 години?

- След 5 години евентуално ще разширим ресторанта си с още различни и интересни предложения. Ще се развиваме, няма да останем на същото ниво. Може би ще увеличим персонала си. Имаме вече доста идеи, изчистваме ги, досъздаваме нова концепция. Това ще е изненада.

*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.