Дясната тръба на тунела “Витиня” в посока Варна е в много лошо състояние и се нуждае от по-сериозни ремонтни дейности, каквито не предполагахме, преди да започнем работа на терен. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която заедно с шефовете на пътната агенция Лазар Лазаров и на “Автомагистрали” Парашкев Кръстев инспектира ремонта на съоръжението.

“Последно ремонт е правен преди 27 г., но и тогава не е видяно, че облицовките например са без арматура”, каза Павлова. Необходими са по-сериозни изолации, допълнителни облицовки и отводняване, за да се предотвратят течовете, а също да се ремонтират осветлението и вентилацията. Министърът изрази надежда, че ремонтът ще бъде изцяло завършен през пролетта на 2017 г., при условие че се осъществят всички съпътстващи дейности, които пък са свързани и с допълнително финансиране - по предварителни разчети от 4 до 6 млн. лв.

“Направим ли го, можем да сме спокойни, че сме извършили всичко необходимо за безопасното пътуване по “Хемус” - двата тунела на Витиня и Ечемишка, виадуктите на Елешница. С това критичната инфраструктура, която беше в най-тежко състояние, ще бъде изцяло завършена, заяви още министър Павлова.

Като приоритет за следващата година тя посочи ремонта на т.нар. железни съоръжения на северната магистрала при 35 км и голямото съоръжение при село Потоп, с което изцяло ще се обновят проблемните места по направлението София - Ябланица.

Павлова съобщи, че ремонтът на тунел “Ечемишка” започва до дни и се планира да завърши до края на годината, а ако метеорологичните условия са добри - и предсрочно.

“Надяваме се, ако няма обжалвания за толсистемата, до края на годината да стартира първата фаза. Срокът е до 12 месеца да бъде разработен и внедрен софтуерът. От деня, в който системата заработи и получим приходи от нея, ще можем да заплащаме направената от избрания изпълнител инвестиция, която няма да е за сметка на бюджета, коментира министърът. И допълни, че държавата ще има всички права върху системата, като няма да се налага обвързване с определена фирма.