Лъчезар Шулеков: Всеки недостатък има и полза, въпросът е да можеш да я извлечеш

Бар енд динър "Бизар" в Стара Загора е създаден през 2011 г. Може да посрещне 270 клиенти, а кухнята е българска и европейска. Собственикът Лъчезар Шулеков има и кафе-аперитив "Белвю" - със 150 места. В двете заведения работа са намерили 22-ма души. С управлението им се занимава Лъчезар, помагта му и неговата половинка Таня.

- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?

- Аз лично от 2002 г. съм ангажиран в тази сфера. Този бизнес е интересен, случва се интересна търговия. Да създадеш продъкт, който да е интересен на клиента, е голямо предизвикателство.

- Кое е това, което най-много ви мотивира?

- Мненията на клиентите и особено на доволните. Ако нещо им липсва, аз винаги се вслушвам, а това дава хубав резултат. Самите клиенти подсказват какво трябва да направиш за тях.

- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?

- Моята половинка Таня. Както аз работя, така и тя работи. Разпределяме се според деня и ситуацията. Често правим оперативки, по няколко пъти на ден, така постигаме консенсус. Тя ми помага страшно много, друго е да има една жена в бизнеса. Когато усещаш подкрепа, се мотивираш.

- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?

- Трудностите са и плюс и минус. Най-хубавото е, че се работи с млади хора. Това е наистина предзивикателство, те са доста непредсказуеми, но позитивни и с енергия. Въпросът е да можеш от лошото да направиш нещо хубаво. Всеки недостатък има и полза, въпросът е да можеш да я извлечеш.

- Какво научихте за тези години като предприемач?

- Не трябва да се притесняваш от рисковете. Но те трябва да са разумни. Специално за нашия бранш е важно да си всеки ден на работа. На някой му харесва, на друг - не, но е така. Шефът трябва да си е на работното място. Като го няма, нещата не се получават. Това не е лесно, все пак нашият бранш е най-динамичният и най-нормативно регулираният. Няма друг такъв, който да се контролира от всяко министерство.

- Как си представяте своя бизнес след 5 години?

- Пак ще сме в този бранш и с този бизнес, но ще има нови неща. След пет години се надявам ситуацията с качествата на персонала да се подобри и да спрем да бъде учебен център. Надявам се да имаме и по-големи мечти, отколкото сега.

*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.