Прочутата верига е на път да промени маркетинга и сандвичите си

Не е за вярване, че онези дечица, отраснали с играчките и бургерите на “Макдоналдс”, днес - вече на възраст 18-34 г., първи се отричат от “Биг Мак”.

Тенденцията е особено тревожна за най-известната верига за бързо хранене в света, след като американско изследване показа, че само един от петима милениали са опитвали прочутия сандвич “Биг Мак”. Още по-лошо е, че останалите дори не познаватвкуса на бургерите “Макдоналдс”.

В цял свят продажбите на популярната верига ресторанти са спаднали с 3,7% през август тази година - най-големият месечен срив за десетилетие. До голяма степен това се дължи на милениалите - родените след 1980 г., които достигат зрялост през новото хилядолетие. Която и да е индустрия няма как да не се съобразява с тях, защото те са наследници на поколението бейбибумъри и много скоро ще го заместят демографски като най-голямата консуматорска група. А хранителната индустрия е тази, която най-бързо се влияе от подобни социални промени.

Американското сп. “Форчън” наскоро публикува данни, които показват, че от 2011 г. броят на американските потребители на възраст между 19 и 21 г., които ядат “Макдоналдс” поне веднъж месечно, е намалял с 13%. В изследване за любимите фаст фуд храни на милениалите, публикувано тази година,

“Макдоналдс”

се нарежда

чак на

5-о място,

изпреварен от веригите с подобна храна “Тако Бел”, “Събуей”, “Панера” и “Чипотли”.

С порастването на милениалите се правят все повече маркетингови изследвания какво купуват те и всички проучвания показват, че младежите имат други желания и нагласи. Именно затова се очаква промяна в търговския свят.

Поколението Y, както също бива наричано, предпочита други вериги за бързо хранене пред “Макдоналдс”, защото там може да си поръча храна с ясен произход. Освен това тя се смята за по-здравословна, по-прясна и с по-високо качество. Милениалите искат всичко около тях да е персонализирано - от това кой точно произвежда продуктите за сандвичите до поздравителните картички, които купуват. Това ги кара да се чувстват специални, а не да ползват нещо, направено за обща употреба.

Освен това милениалите показват желание да

плащат

малко

повече,

за да получат

точно това,

което искат, особено когато става въпрос за ресторанти и изобщо за храна.

През последните години все повече клиенти твърдят, че сандвичите на “Макдоналдс” са нездравословни заради високите калории и наситените мазнини - особено в колосалния “Биг Мак”. Продажбите на веригата са спаднали в цял свят с 2,3% за първите три месеца на 2015 г., пише в. “Лос Анджелис таймс”. А през 2014 г. бургерите на “Макдоналдс” се нареждат на последно място в изследване за предпочитанията сред 21 вериги за бързо хранене.

Навремето “Биг Мак” е възприеман като икона на американската храна.

14 милиарда

сандвичи

са продадени

в 13 000 ресторанта “Макдоналдс” в 66 държави, откакто бургерът е измислен. Създава го Джим Делигати в предградие на Питсбърг през 1967 г. Цената му по онова време е 45 цента и само за година “Биг Мак” става известен в цялата страна.

А скоро след това се превръща в световно явление. “Икономист” създава индекса “Биг Мак” през 1986 г. като забавен, но реален начин за измерване на покупателната способност в различните държави.

Днес цената на “Биг Мак” е над 10 пъти по-висока, а веригата вече изпробва нови стратегии, при които клиентът сам избира вида месо, хлебчето и сосовете към сандвича.