Съкращаване на бюрокрацията при издаването на лицензи по Закона за хазарт предлагат от Министерството на финансите.

Това ще стане чрез промени в наредбата за необходимите документи за това. Новите текстове предвиждат по служебен път да се събират удостоверения за наличие или липса на задължения, справка за актуално състояние, одитиран годишен финансов отчет, справка за документите за собственост на сгради и помещения, справка за валидност на лиценза за охранителна дейност.

От министерството на Владислав Горанов уточняват, че с приемането на промените ще се намали броят на изискваните документи, ще се опрости процедурата по предоставяне на услугата, ще се намали финансовата тежест за лицата чрез отпадане на необходимостта от предоставяне на посочените документи.

От ведомството допълват, че новите текстове се предлагат във връзка с решението на правителството за приемане на мерки за намаляване на административната тежест върху гражданите и бизнеса чрез премахване на изискването за представянето на някои официални удостоверителни документи на хартия.

За промените в наредбата имало проведени обществени консултации. Новите текстове били съгласувани с всички министри и с дирекциите от администрацията на Министерския съвет, с чиято функционална компетентност са свързани.

Промените в наредбата нямало да окажат пряко или косвено въздействие върху държавния бюджет и нямало да доведат до допълнителни разходи.