Обсъждат ги през септември

Пет варианта на трасе за изграждане на най-сложния участък от АМ “Струма” през Кресненското дефиле ще бъдат обсъдени на 11 септември в община Симитли, съобщиха от Агенция “Пътна инфаструктура”. Те са източен вариант, дълъг тунелен вариант, вариант Г20 извън Кресненското дефиле, вариант Г20 син и Г20 червен.

1. ИЗТОЧЕН ВАРИАНТ

Източният вариант ще разделя движението на две самостоятелни и раздалечени едно от друго пътни платна. В посока Гърция трасето ще преминава по съществуващия път I-1 (Е79) до началото на гр. Кресна, а за София ще бъде по нов терен на изток от Кресненското дефиле. Приблизителната дължина на трасето е 24 км.

Платното в посока София - Кулата ще използва изцяло съществуващия първокласен път I-1 (Е79) до началото на гр. Кресна.

Платното от Кулата за София е по нов терен на изток от Кресненското дефиле. Започва на 100 м след пресичането с жп линията за мина “Ораново”, минава вляво от съществуващия път и се развива успоредно на него, след което тръгва на югоизток, преминава успоредно на река Градевска и между кварталите “Ораново” и “Дълга махала” на гр. Симитли.

След това трасето пресича път II-19 Симитли - Гоце Делчев и навлиза в ската. Там ще бъде прокопан тунел с дължина 350 м, а след него ще има виадукт с дължина 200 м.

В платното за София е предвидено изграждането на 18 виадукта с обща дължина 5087 м, 5 тунела с обща дължина 4200 м, 1 мост - 96 м, 11 надлези и подлези, подпорни и укрепителни стени.

При източния вариант са предвидени напречни връзки между двете платна, като се използват съществуващите пътища

2. ДЪЛЪГ ТУНЕЛЕН ВАРИАНТ, ТУНЕЛ “КРЕСНА”

Началото на участъка ще бъде при пътен възел “Крупник” и ще преминава през реките Струма и Резена. Тунел “Кресна” е с дължина 15,4 км. Той е с две тръби и с възможност за евакуация във втората тръба през напречни връзки. Дължината на цялото трасе на автомагистралата в този участък, включващо пътна и тунелна част, е около 21 км.

3. ИЗТОЧЕН ВАРИАНТ Г20 ИЗВЪН КРЕСНЕНСКОТО ДЕФИЛЕ

Този вариант на трасе е по нов терен извън Кресненското дефиле. И двете платна на движение са изнесени в източна посока около селата Брежани, Стара Кресна и Ощава.

Трасето започва около 100 м след пресичане с жп линията за мина Ораново и се развива успоредно на него, след което тръгва на югоизток, успоредно на река Градевска, между кварталите “Ораново” и “Дълга махала” на град Симитли. Пресича път II-19 Симитли – Гоце Делчев на две нива, където е предвидено изграждането на пътен възел за връзка на автомагистралата с град Банско и обратно.

В този вариант е предвидено изграждането на 5 тунела с обща дължина 4 200 м, 18 виадукта с дължина 5087 м, един мост с дължина 96 м, подлези и надлези, както и подпорни и укрепителни стени. При пресичане на съществуващите напречни пътища са предвидени пътни възли, осигуряващи всички посоки на движението.

4. ВАРИАНТ Г20 – СИН

Този вариант се развива през Кресненското дефиле, при максимално използване на трасето на съществуващият път I-1 (Е79). Приблизителната дължина е 21 км. Двете платна на автомагистралата са разработени така, че последователно се раздалечават и доближават едно спрямо друго.

5. ВАРИАНТ Г20 – ЧЕРВЕН

В по-голямата си част този вариант също преминава през Кресненското дефиле. Проектното трасе започва южно от пътен възел “Крупник.” В Кресненското дефиле едното платно следва в основната си част съществуващия път Е79, а другото се развива по нов терен с тунели и съоръжения в западния масив на дефилето. След излизане от Кресненското дефиле преминава източно от гр. Кресна и завършва при п. в. “Кресна”. Приблизителната дължина на трасето е около 21 км.

Предвижда се изграждането на нов мост над р. Струма, нов тунел, успореден на жп тунела, и още един нов мост над р. Струма, след което се включва в съществуващия път, като се ползват съществуващите два моста и тунел. Предвидено е да се изградят и 4 виадукта с обща дължина 1 165 м, 12 тунела с дължина 2 892 м, 14 моста и 12 надлези и подлези. Ще се реконструират подпорни и укрепителни стени, както и два съществуващи тунела и 4 съществуващи моста. 

Вариант Г20-син и Г20-червен
Вариант Г20-син и Г20-червен
Дълъг тунелен вариант, вариант “Кресна”
Дълъг тунелен вариант, вариант “Кресна”
Източен вариант
Източен вариант