Всички линии на градския транспорт в София са по действащото законодателство, с договори по експлоатирането им в града. Това обяви пред журналисти в парламента Зафир Зарков, зам.-председател на транспортната комисия в СОС, предаде БТА. 

По-рано депутатът от БСП Георги Свиленски и председателят на групата на общинските съветници на левицата в СОС Калоян Паргов обявиха, че ще изпратят два сигнала до главния прокурор - за нередности, според тях, при плащания ток от "БДЖ-Пътнически превози" и за градския транспорт в София, който от януари се движел без договори, разписания и поискаха кметът Йорданка Фандъкова да каже как от 1 лице ще понесе отговорност.

Към настоящия момент, след поръчка през 2017 г. по ЗОП, има действащи 48 договора за обслужване на транспорта в София, 10 линии са пред закупуване на нови автобуси като част от условията и те също ще влязат в експлоатация, 8 линии, за които не е имало кандидат или не е отговарял на изискванията, се подготвя нова процедура, за която изрично е искано разрешение от областния управител на София според закона, разясни Зарков.

Безспорно, манипулацията с градския транспорт в София е пореден опит за търсене на евтин политически пи ар, коментира той.

По казуса с "БДЖ-Пътнически превози" зам.-председателят на транспортната парламентарна комисия Станислав Иванов подчерта, че, ако не е бил подписан анексът с досегашния доставчика, БДЖ е трябвало да купи ток от ЕСО, но на три пъти по-висока цена.Затова от железниците са взели решение за допълнителното споразумение и така сегашната фирма доставя ток, докато не приключи обществената поръчка, която тече в момента.

По принцип договорът с доставчика е изтекъл през есента на миналата година. Според закона преди това трябва да стартира нова процедура за доставка на електроенергия, разясни Иванов. Тя е стартирана от служебното правителство, но редовното правителство на Борисов е сметнало, че има условия в полза на определена фирма. Затова кабинетът "Борисов 3" е решил да предотврати нередностите и ще стартира процедурата отново, стана ясно от думите на зам.-председателя на транспортната комисия.