Европейската комисия започва да събира в специален сайт офертите на всички куриерски фирми в Европейския съюз с цел да систематизира информацията за условията, при които работят те с клиентите. Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
В момента такава информация няма и когато на физическо лице или на фирма се налага да изпрати колет или друга пратка, сравняването на условията изисква сериозно време и грижи.
Според Маргаритов една от целите на предстоящото систематизиране на офертите е при условията на отпаднало геоблокиране, когато всеки онлайн търговец предлага стоки при еднакви условия на територията на съюза, той да може да се ориентира по-лесно кой куриер да предпочете за всяка държава. Така неговият клиент ще има максимално изгоден избор. “Целта не е офертите и цените да се унифицират, а да се даде възможност за информиран и квалифициран избор”, каза Маргаритов. Според него в момента много куриерски фирми предлагат по-ниски цени за доставка на по-големи разстояния на пратки в рамките на някоя държава, отколкото други за многократно по-къси разстояния, но между две държави.