В края на 2017 г. нискотарифната компания отмени 2100 полета заради липса на пилоти, проблемът вече бил решен

Постоянно разрастване, много работа, ниски цени на полетите, агресивно навлизане на пазара. И... отменени полети. С това може да се охарактеризира нискотарифната авиокомпания “Райънеър”, която остави на 7 май 180 българи на летището в Рим.

На официално запитване на “24 часа” от компанията заявиха, че заради тежка мъгла самолетът е отклонен от “Чампино” към главното летище “Фиумичино”, а полетът за София е отменен.

Бурният ръст, назначаването на нови пилоти и опитът им може би са причина самолетът да кацне на централното летище заради мъглата, въпреки че други самолети са се приземявали в тези условия.

Командирът на полета решава дали да кацне на дадено летище, или да се отклони, припомнят авиоексперти.

Ирландската нискотарифна компания в края на 2017 г. отмени 2100 полета заради липса на пилоти и защото много от тях си взеха отпуските наведнъж. След този трус “Райънеър” обяви набиране на нови летци.

“Недостиг на пилоти в “Райънеър” вече няма”, отговори на “24 часа” говорителят Денис Барабас. Такъв проблем е имало миналата година, но компанията е инвестирала средства, време и човешки ресурс, за да го разреши и да гарантира, че ситуацията никога няма да се повтори, каза той.

Както за отменения полет на 7 май от Рим за София, така и за стачката на авиодиспечерите и наземния персонал на летищата в Италия, която бе на 8 май, Барабас заяви, че всички пътници са били уведомени по имейл или с есемес. Тези пътници могат да получат пълно възстановяване на средствата си или да им бъде осигурен безплатен трансфер.

При отменен полет на лоукост компания обаче връщането на пари не устройва пътниците, тъй като сумата няма да стигне за нов билет на редовен превозвач.

Стачка анулира 721 полета от Италия, българите се спасяват поединично

ВИОЛИНА ХРИСТОВА, Рим

721 полета на различни авиокомпании бяха анулирани от и за италиански летища във вторник заради национална стачка на авиодиспечерите и наземния персонал. Много компании бяха пренасочили предварително пътниците си към следващи полети. На римското летище “Фиумичино” пък имаше и локална стачка на негови синдикати освен националната.

“Ал Италия” анулира 80 полета на “Фиумичино”, включително този за София. Компанията информира, че в случай на анулиране на полета или промяна на разписанието му пътниците могат да искат нова резервация без никаква глоба или обезщетение за цената на билета само ако полетът закъснее над 5 часа.

“Райънеър” анулира 12 полета на “Чампино” и 35 на летище “Орио ал Серио”, близо до Бергамо. На това летище се приземяват много български пътници на компанията.

Българите, оставени на земята от “Райънеър” в понеделник, се спасяват поотделно.

Около 35 от 180-те пътници на нискотарифната компания по маршрут Рим (“Чампино”) -София останаха да нощуват в италианската столица за една вечер за сметка на компанията. Само за няколко пасажери бяха намерени места на полети за близки дати. Други групи българи заминаха за Болоня или Флоренция с влак на свои разноски, след което се опитаха да вземат самолети от летищата им към чужбина.

Няколко българи успяха да си купят билети със собствени средства за полети от летище “Фиумичино”.

“Настаниха ни в хотел отделно от другите пътници, които останаха в Рим. Самолетната компания ни осигури само една нощувка, вечеря и закуска”, разказа за “24 часа” Светла Петрова от София, която е в Рим с 8-годишното си дете и със съпруга си. Те не могат да чакат на свои разноски полета си на 12 май, осигурен им от “Райънеър”, затова във вторник са взели такси до “Фиумичино”, за да си купят три билета на друга нискотарифна компания за София в сряда. С две думи - за трите нови билета, допълнителните нощувки, храна и транспорт семейството е похарчило 1000 евро. По идентичен начин е постъпило и друго българско семейство с дете, настанено в друг хотел за една нощ.

Останалата част от българите, нощували в римски хотел в понеделник, са отишли отново до “Чампино” във вторник. Според регламента на авиокомпанията трябва всеки ден да се заявяват в листата на чакащите на летището. Така има вероятност да се намери и по-ранна дата за полет. 23-годишната Петя Михова и няколко нейни приятели също платиха от джоба си разходите за допълнителни билети от Рим до Букурещ още в понеделник вечер, както и за такси след това до София.