За първи път “Калашников” представи електрически мотоциклет и два автомобила, предназначени за цивилни граждани. Това се случи на международния военнотехнически форум “Армия-2018” в Москва. Според “Калашников Медиа” мотоциклетът и автомобилът са лесни за управление и изискват минимална техническа поддръжка.
Първата кола е комби вариант на знаменитата съветска марка ИЖ, казва се CV-1 и претендира, че може да стане реален конкурент на моделите на американската Tesla. Минималната мощност на екологичния автомобил е 299 к.с., а максималната - 680. Електрическата батерия е с обем 90 квтч, която гарантира до 350 км пробег с едно зареждане. Трябва да се отбележи, че колата все още е концепт.

Другият граждански електромобил на руския концерн се казва UV-4. Дължината на екологичното возило е 3440 мм, широчината - 1530, а височината 1730 мм. Теглото на колата, която е без врати, е едва 650 кг. Автомобилът има носеща рама, запоена от стоманени тръби, а също така и много пластмасови части, от което е направено купето. Електрическият автомобил разполага с двигател с мощност 50 квт и литиево-железни-фосфатни батерии.
Може да се движи
с максимална
скорост 80 км/ч,
а с едно зареждане
на акумулаторите
да мине 150 км
От концерна уверяват, че UV-4 има висока плавност при каране и минимално техническо обслужване, но не обявяват засега цената и кога точно електрическият автомобил ще бъде пуснат в продажба.

На изложението “Армия-2018” “Калашников” показа и цивилна версия на електрическия си мотоциклет ИЖ. Московските сили на реда от няколко месеца вече използват 30 бройки от полицейската му модификация.
Цивилният вариант носи индекса UM-1 (Urban Moto). Има електромотор с мощност 15 квт. Максималната скорост е 100 км/ч. Мотоциклетът тежи от 165 до 245 кг и може да мине с едно зареждане до 150 км.

Всъщност “Калашников” изпробва електрическите си возила по време на световното първенство по футбол в Русия от началото на юни. Тогава сътрудниците на московския КАТ - ГИБДД, получиха за охрана на мондиала 30 електромотоциклета “ИЖ Пулсар” и четири триколки с името “Овум”.

Електромотоциклетите са много икономични - ако за 100 км път за бензинова машина са нужни 236 рубли (6,20 лв.), то за електромотоциклета едва от 13 до 36 рубли (34-95 стотинки). Цената на електрическото двуколесно също не се съобщава, но
от компанията
твърдят, че е
доста по-ниска
от европейските
аналози
В договора за доставката им фигурира и тригодишно гаранционно обслужване.
Електротриколките “Овум” имат модулна конструкция, която позволява да се променят броя на пътническите места и машината да се използва и за превоз на товари. При тях разходите на километър варират от 7 до 27 рубли (19 - 72 стотинки).
През следващата година в рамките на проекта “Кортеж” ще бъде представен мотоциклетът за съпровождане и охрана на президентската лимузина. Той ще се произвежда под логото на бранда ИЖ, който сега принадлежи на концерна “Калашников” (49% от акциите са в частни инвеститори, а 51% са за Ростех).

Футуристичният мотор ще се появи в свободна продажба и зад граница, но няма да притежава табелките от Aurus лимузината на президента на Русия Владимир Путин. Мотоциклетът ще получи две версии. Първата модификация е предназначена непосредствено за кортеж на автомобила на държавния глава. Гражданската версия няма да се различава на пазара в Русия и в чужбина.

Серийната версия на мотоциклета засега се пази в строга тайна, но
прототипът вече
беше показан на
Владимир Путин
още в края на
миналата година
Концептът е с футуристичен дизайн и се комплектова с опозитен двигател с мощност 150 к.с.
Според твърдения на разработчиците ускорението от място до 100 км/ч отнема само 3,5 секунди.
Теглото на мотоциклета въобще не е малко - 510 кг.


