Моделът "ол инклузив" не е изчерпан за българския туризъм и продължава да привлича туристи. Той все още носи добри приходи на хотелиерите. Това обявиха специалисти и представители на бизнеса, след като по-рано стана ясно, че Турция обмисля да категоризира "ол инклузив" услугите, които предлага на гостите си.

"Смятам, че е редно в отделните категории хотели и места за настаняване, храната, която се предлага под формата на "ол инклузив", да отговаря на качеството, което се предлага като настаняване", това заяви пред БНТ министърът на туризма Николина Ангелкова.

Това несъответствие води до най-много оплаквания сред туристите, коментира министър Ангелкова. По думите ѝ темата ще бъде дискутирана и вероятно ще доведе до промени в нормативната уредба. Оказва се, че моделът "ол инклузив "се харесва на туристите.

Хотелиери са мнение, че ако "олинклузив"-ът отпадне напълно в България, ще трябва да се наемат по-подготвени кадри.

"Системата "ол инклузив" е удачна и изгодна за туриста, защото плаща една сума и остава с впечатлението, че може да консумира повече, отколкото е платил. Удачна е за хотелиерите, защото те също получават за туриста една сума, съответно се опитват да минимизират разходите и да си увеличат печалбата. Изгодна е и за туроператорите, защото като търсена формула успяват да си пълнят самолетите и хотелите, с които са сключили договори. Единствено не е изгодна за дребните търговци, които предлагат допълнителни услуги и стоки в курортите. Системата "ол инклузив" винаги може да се подобри", категоричен е проф. Стоян Маринов, член на Управителния съвет на Варненска туристическа камара.

В доста хотели у нас качеството на "ол инклузив" услугата не е на желаното ниво, смятат хора от бранша.