Промените при „Бонус-Малус” предвиждат по-лошите шофьори да плащат повече, а добрите да получават 25 % отстъпка от гражданската си отговорност, ако 7 години са карали без нарушения или катастрофи. Мнозина обаче попитаха защо малус точки ще се пишат и на автомобилите. Николай Петров, началник на отдел в "Застрахователен надзор” в Комисията за финансов надзор (КФН) обясни, че необходимо малус точките да бъдат записвани и на автомобила, за да не стават злоупотреби.

„Основният принцип, по който трябва да работи е на базата на собственика, т.е. аз притежавам една кола и оттук нататък пътнотранспортните произшествия и наказания се пишат на моя сметка, независимо от това кой управлява колата. Ако под някаква форма малусът не бъде прикачен и към автомобилът, начинът за заобикаляне на системата би бил много по-лесен”, обясни той.

Той обясни, че точки се пишат на автомобила и в Румъния само за служебните и това е така, защото в другите има друг принцип на регистрация на автомобилите.

„Бонусът се трупа с времето. Трябва да е минала една година и се слиза с един клас надолу. Системата предвижда, че се взима по-лошият клас от този на собственика и от този на автомобила”, каза още Петров.

„Шофьорите са наказани само, ако са собственици или сключват „Гражданска отговорност”. Системата ни е направена така, че ако вие цял живот карате чужди автомобили и нямате собствен, вие никога няма да усетите системата „Бонус-Малус”, защото вие никога няма да сключите "Гражданска отговорност", но ако законът не ви позволява да карате автомобил без да сте вписан в неговия регистрационен номер не би могло да бъде направено така, т.е. ние не можем да създадем 100 % справедлива система в ситуация, в която обстоятелствата са несъвършени”, уточни той.