През миналата година инвестициите в дълготрайни активи в китайския транспортен сектор са били 3,2 трилиона юана (около 479 милиарда долара), като правителството е продължило да харчи сериозно за изграждането на пътна, железопътна и пристанищна инфраструктура. Според данните на Министерството на транспорта, инвестициите в дълготрайни активи в железопътния транспорт са били за около 800 милиарда юана, тези в сухопътни и водни пътища – 2,3 трилиона, а в гражданската авиация – 80 милиарда. През 2018 г. са били изградени над 2600 км. високоскоростни железопътни линии и 6000 км. магистрали. Стойността на логистиката е намаляла с около 98 милиарда юана, а капацитета на транспорта се е увеличил. Новите индустрии са продължили да се развиват, като средният брой на пътуванията дневно, правени с услуги като „Убер" и споделени велосипеди е достигнал съответно 20 и 10 милиона. съобщава "Радио Китай".

В сравнителен план, обемът на инвестициите в дълготрайни активи в Китай се е увеличил на годишна база през 2018 г. с 5,9%, като част от причините са правителствените мерки за подобряване на инфраструктурата, според Националното статистическо управление.