Консултант ще ни посочи как законно да субсидираме туризма
Предстои България да създаде свое национално конгресно бюро – организация, която да обедини конгресно-културни центрове, хотели, туроператори и туристически атракции, и те да работят заедно за привличане тук на големи международни събития. Това стана ясно по време на шестата годишна среща на Националния борд по туризъм.
Предложението е на самия борд, но министърът на туризма Николина Ангелкова съобщи, че в министерството вече са водени такива разговори и предстои идеята, както и формата, под която ще работи това конгресно бюро, да се изяснят.
“Конгресно бюро трябва да се направи, защото големите международни форуми се планират и организират за поне 5 до 8 години напред. Това е много отвъд мандатите на общинските управи, дори на правителствата”, каза при представянето на идеята изпълнителният директор на борда по туризъм Полина Карастоянова.
“За да направим такова бюро, трябва да работим с големите хотелски вериги. Защото, когато планираме да проведем международно събитие, първото нещо, което организаторите ще ни попитат, е какви големи хотели на международно известни вериги има в нашата държава”, подчерта министър Ангелкова.
Тя съобщи още, че на предстоящия на 31 май международен инвестиционен форум в Слънчев бряг ще бъде лансирана идеята да се търси инвеститор в конгресен център в курорта и по този начин хотелите там да имат по-висока заетост извън активния летен сезон. Освен това предстои да се избере международен консултант, който да ни предложи финансово-икономически анализ за това как законно да субсидираме туроператорски фирми, които да водят повече чужди туристи у нас.
От Националния борд по туризъм настояха София да кандидатства за Европейска столица на интелигентния туризъм за 2020 г., в рамките на процедура на Европейската комисия, която вече е стартирала. Повториха и идеята си в национална реклама на страната в чужбина да се инвестират поне 1% от брутните постъпления на туризма за предходната година. за 2018 г. например те са 8,4 млрд. лв.
“Не знам дали изобщо мога да сравня нашия годишен бюджет за реклама в чужбина от 6 млн. лв. с хърватския, който е 30 млн. евро, гръцкия, който е 60 млн. евро, и особено с турския, който е над 100 млн. евро”, каза министър Ангелкова.
“Над 53 млн. лв. е инвестирала столицата само в новите музеи и в културно-исторически забележителности. По 4 млн. лв. отделяме годишно за директна подкрепа на културни събития”, подчерта в изказването си столичният кмет Йорданка Фандъкова.
Международните хотелски брандове от висок клас са добра реклама за София
Участниците в годишната среща на Националния борд по туризъм се обединиха около тезата, че София има потенциал да се превърне в център на конгресен, културен, събитиен и фестивален туризъм.
“Като град с подходяща инфраструктура и материална база на добро европейско ниво София има всички предпоставки да се превърне в желана дестинация за конгресен и фестивален туризъм. Допълнителен плюс са престижните 4- и 5-звездни хотели, които осигуряват отлични възможности за провеждането на събития от всякакъв формат.
“Галакси Инвестмънт Груп” има дългогодишен опит именно в привличането на големи международни брандове, част от които са хотелите InterContinental Sofia и Hilton Sofia, предпочитани от огромен брой чуждестранни гости, дипломати и представители на високопоставени делегации от цял свят", посочи управителят на “Галакси Инвестмънт Груп” Константин Бояджиев. Международни вериги от такъв ранг оказват положително влияние върху имиджа на София като туристически бранд, тъй като те са неговата жива реклама и го поставят на световната карта на сериозните MICE дестинации.
“Важно за града е модернизирането на хотелите и навлизането на нови хотелски брандове като световноизвестните InterContinental и Hilton в София”, каза кметът на София Йорданка Фандъкова.