Определя тенденциите в рекламата като разочароващи

 

Константин Трендафилов, или Папи Ханс, след края на “Като две капки вода” ще заплува в собствена рекламна агенция Human.

Всъщност това е неговият бизнес, а книгите “Затворисърце” и “За кого се сещаш, когато се сещаш за някого?”, са нещо като хоби. Той даде идея за “Pod igoto” - издание на Вазовата творба на шльокавица като апел за запазване на българския език и култура. Зад всичко това стои един успешен рекламист, който в последните години бе творчески директор в една от най-големите рекламни агенции в България - Saatchi & Saatchi.

Името Human не е избрано случайно.

“В годините, в които съм се занимавал с реклама, установих, че един талант е най-важен от всички - да познаваш хората. Всяка ефективна творческа стратегия лежи само и единствено върху това

да знаеш

какво се

случва в

мозъка на

непознатите”,

казва Трендафилов. Той прави тази рекламна агенция със своя партньор Константинос Пагидас и Александър Братимиров - бивш творчески директор в Saatchi & Saatchi, с когото Трендафилов работи от пет години.

Тримата имат ясна стратегия как Human да бъде по-различна и успешна в този труден бизнес:

“Освен силния си стратегически фокус агенцията ни има и продукционно звено, което ни дава нужната гъвкавост и контрол на качеството на финалния продукт. Има и още нещо. Събрахме хора, които имат страхотен опит в рекламата, но и няколко други с голям опит в телевизията. Така че освен всичко, което сме свикнали да виждаме от рекламна агенция, специализираме и в

изготвянето

на брандирани

уеб сериали

или риалити

формати

Крайно нужен ход, тъй като все повече брандове осъзнават, че правилният подход е да създадеш съдържание, което да дърпа хората, а не да прекъсваш филма и да изсипваш информацията си във врата на потребителя.”

Константин Трендафилов е на 29 години, но се определя като част най-“старите кучета” в индустрията със своя 10-годишен опит в нея.

“Което е абсурдно, но факт - тук повечето хора след петата година напускат рекламата - решават, че им идва в повече”, обяснява той. Попада в рекламния бизнес “от нужда”. На 19 години се нуждаел от пари и почасова работа.

“Кандидатствах за стаж в Saatchi & Saatchi, когато имаше един миниатюрен офис и 10 души. Когато си тръгнах оттам, бяхме около 50, а етажерките лъщяха от награди. Колко хора познавате, които са прекарали 9 години в една агенция? Това е сред нещата, от които съм най-горд - постоянството даде резултат”, разказва Трендафилов. От работата като творчески директор в Saatchi & Saatchi казва, че е взел всичко и е дал двойно повече.

Според него клиентът трябва да избира рекламна агенция с “един нормален разговор, в който да установи дали тя мисли дългосрочно и стратегически обосновано”.

“Конкурсът е най-лошият начин да се спреш на партньор, тъй като принуждаваш агенции да представят творчески предложения, прескачайки най-важния и времеемък период - да се създаде стратегическа платформа, която да се следва дългосрочно”. смята Трендафилов.

Константин определя тенденциите в рекламата днес като “разочароващи в по-голямата си част”. Неговата формула за успешна, хубава и запомняща се реклама е: “Правилна стратегия. Човешка истина. Безкомпромисно изпълнение.”

НЕГОВИТЕ 5 ПРИНЦИПА ЗА УСПЕШНА РЕКЛАМА

1. Няма такова нещо като "потребител". Има хора.

2. Стратегия преди криейтив. Винаги.

3. Не можеш да продаваш на хора, преди да познаваш хората.

4. Идеите са лесни. Изпълнението е важно.

5. И най-важното - не казвай нещо остроумно. Кажи нещо вярно. Това е най-творческият и същевременно най-ефективен подход. Защото хората разпознават истината.