Бордът на директорите на "Рено" отложи решението дали да започне сливане с "Фиат Крайслер" на стойност 33 млрд. евро, пише Financial Times, цитиран от "Капитал".

В случай че сделката все пак се превърне в реалност, новата компания би станала третият по големина производител на автомобили в света. Официалното предложение за сливане от страна на "Фиат Крайслер" дойде в края на май.

"Бордът на директорите реши да продължи да разглежда с интерес възможността от подобна комбинация, както и да продължи дискусиите по темата", коментираха в официално изявление от "Рено". Заседанията ще продължат в сряда.

В борда на директорите на "Рено" влизат и двама представители на японската "Нисан", с която от френската фирма са в алианс. Съдбата на този алианс обаче е неясна. Според хора, близо до ситуацията, двамата японски представители в борда най-вероятно няма да участват в евентуално гласуване, за да не застрашат 20-годишния алианс между двете фирми.

Другата трудност пред желаещите сделката в "Рено" ще бъде френската държава, която продължава да държи 15% от акциите във фирмата. Държавата също има свои представители в борда, които освен всичко друго имат и двойни права за гласуване, което означава, че е почти невъзможно тя да се случи, без да има одобрение от нейна страна. Отново според източници на FT в момента френската държава се опитва да си осигури място и в теоретичния бъдещ борд на директорите, в случай че сливането все пак се случи. Франция иска и глас в избирането на бъдещия изпълнителен директор, ако има такъв.

Проблеми има и с други инвеститори. Френският хедж фонд CIAM, активистки инвеститор в компанията, смята, че предложението на "Фиат Крайслер" подценява стойността на "Рено", особено след като се сметнат и дяловете на фирмата в "Нисан" и "Даймлер".

Така решението, изглежда, ще отнеме много по-дълго време, отколкото първоначално се очакваше и от страна на "Рено", и от страна на "Фиат Крайслер". Фрагментираната собственост на компанията, както и неясната бъдеща посока след ареста на бившия изпълнителен директор Карлос Гон най-вероятно ще се окажат основните причини за забавянето.