На магистрала "Хемус" до 1 юли ще бъде пуснато движението по виадукта "Разлив", след 10-ти - и по моста на 37-ия километър след тунел "Витиня". В ремонт за лятото остават други три виадукта. Мостовете са строени в края на 80-те години на 20 век и се ремонтират за първи път.

Нови пътни платна, фуги, хидроизолация и колони - държавата ремонтира всичко по виадуктите на АМ "Хемус".

Колоните по виадуктите на АМ "Хемус" не са ремонтирани, откакто са строени, тези греди и тези колони са поставени през 1983-1984 г.

В момента се ремонтират пет от общо 17 виадукта по "Хемус".

"И долното строене, което е невидимо за пътуващите по виадуктите, самите колони и арматурата, която е в тях, имат нужда от основен ремонт и това се извършва в момента от "Автомагистрали" АД",  каза Петя Аврамова, министър на регионалното развитие и благоустройството.

До началото и средата на юли ще бъде отпушено движението по виадуктите "Разлив" и на 37-ия км.

В ремонта на този виадукт на 37 км. ще отидат 800 тона бетон и 100 тона желязо. Подменят се фугите между пътните платна, откъдето се стича вода и руши бетона.