Българска бизнес медия“ ще бъде новият издател на Forbes България, обявиха официално от американската компания Forbes. Списанието тръгва отново през септември с месечен тираж 14 хил. броя. През първата половина на 2020 г. ще бъде създадено и онлайн издание.

Договорът на досегашния издател на списанието - "Атика Ева", изтече на 31 декември 2018 г. и не бе подновен. Дни след това бе съобщено, че лицензодателят е взел решение да даде лиценза на друг местен издател, който ще го печата от началото на 2019 г., но не бе съобщено кой е той.

„Българска бизнес медия“ е българска издателска компания, собственост на „Фондацията за насърчаване на предприемачеството“, основана от Йордан Матеев и подкрепяна от успешни български предприемачи, се казва в официалното съобщение. Йордан Матеев бе главен редактор на Forbes България от 2010 до 2018 г.

Той бе сменен през юни 2018 г., когато гръцките собственици на компанията “Атика Ева медия груп” свалиха изпълнителния директор за България Танос Приоволос и назначиха на негово място Деница Димитрова. Тя избра нов главен редактор на сп. “Форбс” - финансиста Бисер Манолов, на мястото на Йордан Матеев. Промяната се случи след появили се обвинения за платени корици на “Форбс”, уж поръчвани от предишни управители.

Заявката на "Българска бизнес медия" е, че списанието ще бъде политически независимо и ще отговаря на най-високите професионални и етични стандарти, с които Forbes са известни. Редакционното съдържание ще е фокусирано върху класациите на най-богатите и на най-влиятелните хора, „30 под 30“ и други бизнес истории за успешни предприемачи, инвеститори и водещи мениджъри. Над 70% от съдържанието ще бъде местно.

„За мен е голяма чест да ми бъде поверено издаването на Forbes България“, казва Йордан Матеев, изпълнителен директор на „Българска бизнес медия“. „Амбицията ми е да направя Forbes България една от най-влиятелните медии в нашата страна, да го превърна в институция за предприемачите.“

„Очакваме да работим в тясно сътрудничество с „Българска бизнес медия“ и да внесем нашия почерк в журналистиката на един пазар, който прегръща предприемачеството и иновациите“, казва и Питър Хънг от Forbes по повод старта на изданието.