Министерството на обществената сигурност изиска от близо 100 компании да премахнат приложения от онлайн магазините, заради незаконно събиране на лични данни, предаде Радио "Китай".

Това е част от широките усилия на интернет регулатора, започнали през ноември, за борба с престъпленията, свързани с нарушения на личната информация. Кампанията се фокусира главно върху приложения, които нарушават поверителността на потребителите – например чрез предоставяне на споразумение за поверителност или предоставяне на неясно описание за използването на лична информация или събиране на ненужна такава.

Изброените приложения обхващат сфери като онлайн образование, здравеопазване, електронна търговия и финансови услуги, се казва в съобщението на министерството. Посочена е и държавната банка China Everbright Bank.

Китай е страната с най-голямото онлайн население в света. С бързото развитие на интернет властите редовно актуализират своята политика към тази сфера и правят постоянни усилия за защита на личните данни. В същото време критики никога не са отсъствали. Позовавайки се на проучване на уебсайта Comparitech относно използването на биометрични данни в различни държави, хонконгският вестник South China Morning Post съобщи в четвъртък, че Китай е на дъното в класацията за инвазивна употреба на биометрични данни без подходяща защита.

Джу Уей от Китайския университет за политически и правни науки в Пекин, който специализира в областта на киберсигурността, коментира, че още от 2012 г. страната е приела адекватни закони, за да гарантира защитата на личната информация. „Китайското законодателство за защита на личните данни, особено биометричните, е най-строгото в света. В допълнение към него има и някои разпоредби относно киберсигурността, които подобряват значително ситуацията", казва той.

Син Хайгуан, анализатор в сферата на информационните технологии, заяви, че личната информация на потребителите, включително местоположението и възрастта, е компонент на големите данни и може да се използва за анализ на предпочитанията и нуждите, информация, която е много ценна за компаниите. „Когато тези компании получат вашата информация, те знаят какво ви харесва и какво сте търсили онлайн. – казва Син. – Тогава те могат да персонализират реклами, което на свой ред да повиши клиентския опит".