Очакваме ръст на английски и немски туристи, въпреки фалита на „Томас Кук“. Около 20-24% очакваме ръст на туристи от английската компания „Джето Холидей“, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова.

„Още след фалита на „Томас Кук“ проведохме редица срещи с големите тур оператори, които дадоха заявка, че могат да заемат капацитета.

Вчера се прибрах от изложението в Мадрид, където проведох срещи с водещи туроператори от Великобритания и Германия. И абсолютно всички потвърдиха своите ангажименти и това, че особено „Джето Холидей“, които са водещият туроператор на пазара във Великобритания, изцяло са поели капацитета на „Томас Кук“.

Така че техният капацитет за това лято се увеличава с около 30%, което е изключително добре. Те основно оперират от 9 английски града, месеците май до октомври, т.е. разширяват и полетната си програма. Като ръстът очакваме да бъде от там около 20-24 процента.

Също така и немските туроператори поеха ангажимент, че ще запълнят капацитета на „Томас Кук“. Към момента спазват това, което са поели като ангажимент. И сега с механизма, който обявихме, разчитаме този ръст да бъде увеличен“, каза министър Ангелкова.

Изминалата година е била трудна, изпълнена с нови предизвикателства. „От март миналата година по време на българо-руския туристически форум премиерът пое ангажимент за подкрепа на българския туризъм чрез създаване на механизъм, който да стимулира организирания туризъм в страната. Искам да му благодаря за цялата подкрепа – както на него, така и на министър Горанов за цялата подкрепа, защото днес обявихме Механизма за насърчаване на организирания туризъм, летният, от май до октомври месец в размер на 15 милиона лева е бюджетът на този механизъм за 4 основни пазара. Което със сигурност ще подпомогне както нашите усилия, така и усилията на бранша, за да можем 2020 г. да я посрещнем с доста добра основа“, допълни още Ангелкова.

 Припомняме, организираният летен туризъм ще се насърчава у нас чрез механизъм, насочен към Русия, Великобритания, Вишеградската четворка и Германия, каза пред бТВ министърът на туризма Никилина Ангелкова. Той е ориентиран към 4 основни пазара: Германия – 5 милиона лева без ДДС, Великобритания – 2,5 милиона без ДДС, Вишеградската четворка – 3 милиона и 750 000 лева без ДДС, Русия – 1 милион и 250 000 лева – или общо 15 милиона лева е бюджетът на механизма, поясни министър Ангелкова. За първи път предлагаме такъв механизъм - той обхваща периода от 1 май до 31 октомври. 

От понеделник могат да кандидатстват международни компании по този механизъм. Условие е да имат стабилен финансов ресурс. Министерството на труда плаща 15%. За да минимизират риска от това - средствата са за реклама - онлайн, офлайн, под всякаква форма. Става дума за конкретни маркетингови активности. За нас е важно крайният резултат, подчерта гостът в студиото.