Търговските вериги да обозначават ясно в магазините кои стоки са български, така че купувачите лесно да се ориентират и да ги забелязват. Това предлага Сдружението за модерна търговия. Предложението заедно с това да отделят места на паркингите си за продажба на местни фермерски продукти ще бъде представено на предстоящата идната седмица среща с икономическия министър Емил Караниколов, който се е заел да събере мненията на заинтересованите страни.

“Днес, в условията на криза, ние подготвяме пакет от допълнителни мерки за стимулиране на българското производство – краткосрочни, средносрочни и дългосрочни, които са алтернатива на незаконните регулации. От тях ще спечелят и потребителите, и местните производители, без да вредят на никого”, казаха от сдружението в четвъртък. Оттам напомниха, че и без специално постановление 70% от стоките в хипермаркетите така или иначе са български.

“Търговските вериги не са част от проблема на българското селско стопанство, а част от решението. Не можем да бъдем държани отговорни за състоянието на селското стопанство в България, в което от влизането на България в ЕС милиарди потънаха незнайно къде, вместо с тях да се насърчат различните форми на сдружаване на малките производители, окрупняването на продукцията, организирането на транспорта, складирането и пакетирането, където са реалните предизвикателства пред българските фермери”, коментира председателят на сдружението Йордан Матеев.