Китайският гигант в електронната търговия „Алибаба" обяви в петък финансовите си резултати за първото тримесечие, от които се вижда, че въпреки епидемията от COVID-19 приходите на компанията са нараснали с 22% на годишна база и са били 114,31 милиарда юана (16 милиарда долара). Печалбите за цялата предходна финансова година, приключваща на 31 март, са се увеличили с 35% и са достигнали 509,7 трилиона юана, предава радио Китай.

В същото време обаче нетната печалба, дължима на обикновените акционери за четвъртото тримесечие на 2019 г. е намаляла с 88% на годишна база до 3,16 милиарда юана. Според компанията това се дължи основно на нетния спад на приходите от инвестиции.

За миналата финансова година нетната печалба, дължима на обикновените акционери, е била 149,26 трилиона юана или ръст от 70,4% на годишна база.

Президентът и главен изпълнителен директор Даниел Джан коментира, че като цяло бизнесът на „Алибаба" се намира в период на силен растеж, като базата на активните ѝ потребители за година е 960 милиона по целия свят. „Пандемията промени из основи поведението на потребителите и операции на предприятията, превръщайки дигитализацията в необходимост", каза той.