Бившият изпълнителен директор на автомобилната компания "Ауди" Рупърт Щадлер, става днес първият бос от индустрията, който се изправя пред съда в Германия заради скандала с Дизелгейт.

Скандалът избухна през 2015-а година, когато беше установено, че на дизеловите автомобили е бил инсталиран софтуер, у който манипулира нивото на изхвърляните вредни емисии, предава БНР.

"Ауди" е собственост на "Фолксваген", а Рупърт Щадлер беше арестуван през 2018-а година за ролята му в мега скандала, който разтърси германската автомобилна индустрия.

Днес той се яви в съда в Мюнхен, за да отговаря по обвинения в измама. С него на подсъдимата скамейка беше и мениджърът на "Порше" Волфганг Хац.

Делото срещу тях се основава на показанията на двама инженери, работили върху технология, която е имала за цел да измами регулаторите през 2007-а година за нивото на вредни емисии на автомобилите.

Разработването на тази технология е започнало през 2007-а година, твърдят прокурорите - същата година, в която Щадлер поема ръководството на "Ауди".

Дизелгейт струва на "Фолксваген" и дъщерните компании 30 млрд. евро в съдебни разходи, глоби и обезщетения.

Аферата беше разкрита от американските регулатори, повечето от изплатените обезщетения са в Съединените щати, в Германия са платени едва 3 глоби на стойност 2 милиарда и 300 милиона евро.

Делото срещу шефа на "Ауди" се очаква да продължи две години.

Миналата година започна делото и срещу компанията "Фолксваген", заведено по колективен иск от 450 000 души.